Bu iddia, ayetin yanlış tefsir edilmesinden kaynaklanıyor. Maalesef ki, bazıları gerçekten de ayeti bu şekilde yorumluyor.
Doğrusu şudur: Ahzab 51, Ahzab 50. Ayete atıf olarak “dilediğini [nikahına] alırsın, dilediğini [nikahına] almaktan vazgeçersin” manasındadır. İlişki sırası ile alakası yoktur.
“kimse anlamadı tek sen mi anladın?” diyecekler için belirteyim; Ibni Abbas da böyle anlamıştır, (kaynak: kurtubi ilgili ayet,)
"peki bu ayetin bize ne faydası var?" diyebilirsiniz. Cevabım şu olur;
Kur'an'da Peygambere yönelik her ayetin, mutlaka bize doğrudan veya dolaylı olarak verdiği emir, mesaj veya ders mevcuttur.
Her şeyi denetleyen Allah, evlilikte kişiyi serbest bıraktığını söylüyor. Hitap her ne kadar peygambere yönelik olsa da, evlilikte serbestlik her Müslümana yönelik bir şeydir.
#bir_sorgulayan_muslumanin_gozunden
Hubeyb Öndeş
Doğrusu şudur: Ahzab 51, Ahzab 50. Ayete atıf olarak “dilediğini [nikahına] alırsın, dilediğini [nikahına] almaktan vazgeçersin” manasındadır. İlişki sırası ile alakası yoktur.
“kimse anlamadı tek sen mi anladın?” diyecekler için belirteyim; Ibni Abbas da böyle anlamıştır, (kaynak: kurtubi ilgili ayet,)
"peki bu ayetin bize ne faydası var?" diyebilirsiniz. Cevabım şu olur;
Kur'an'da Peygambere yönelik her ayetin, mutlaka bize doğrudan veya dolaylı olarak verdiği emir, mesaj veya ders mevcuttur.
Her şeyi denetleyen Allah, evlilikte kişiyi serbest bıraktığını söylüyor. Hitap her ne kadar peygambere yönelik olsa da, evlilikte serbestlik her Müslümana yönelik bir şeydir.
#bir_sorgulayan_muslumanin_gozunden
Hubeyb Öndeş
Yorumlar
Yorum Gönder