Ana içeriğe atla

İddia 99. Kuran'da "AŞK" kelimesi hiç geçmiyor.

Aşkı, Türkçede “çok sevmek, aşırı sevgi” manasında kullanıyoruz. Kur'an'da bu sevgi pek çok Ayette geçer;

Onlardan, iman edenlere sevgi bakımından en yakın olarak da: “Hristiyanlarız” diyenleri bulursun. ” (Maide Suresi, 82) 

Hz. Muhammed’in merhameti, müminlere olan sevgisi ve düşkünlüğü, Müslümanlar için çok güzel bir örnek oluşturur. Allah Kuran’da Hz. Muhammed’in bu üstün ahlakından şöyle bahseder:

Andolsun size, içinizden sıkıntıya düşmeniz O’nun gücüne giden, size pek düşkün, müminlere şefkatli ve esirgeyici olan bir elçi gelmiştir. (Tevbe Suresi, 128)

Kuran’da Hz. Yahya için Allah, ”Katımız’dan ona bir sevgi duyarlılığı ve temizlik (de verdik). O, çok takva sahibi biriydi.” (Meryem Suresi, 13) der. Sevgi duyarlılığı ve temizlik mümin alametidir.

Güzel Söz, İyilik, Sabır ve Merhamet Sevgiye Vesile Olur

İslam’ın güzel ahlakını tüm insanlara tebliğe niyet eden birinin, o ahlakı üzerinde barındırıyor olması gerekir. Zira en güzel tebliğ örnek olmaktır. ”İyilikle kötülük eşit olmaz. Sen, en güzel olan bir tarzda (kötülüğü) uzaklaştır; o zaman, (görürsün ki) seninle onun arasında düşmanlık bulunan kimse, sanki sıcak bir dost(un) oluvermiştir.” (Fussilet Suresi, 34) Ayetten de anlaşıldığı gibi kötülüğü en güzel şekilde uzaklaştırmak, iyiliği esas almak, düşmanın olan kişi ile aranda sevgi oluşturacak bir sonuca vesile olur.


Eşler arasındaki sevgi;
Rum 21 "eşleriniz ile aranıza SEVGİ ve merhamet vermesi onun delillerindendir" 

İnananların, Allah'a olan sevgisi;
Bakara 165 "inananların, Allah'a olan sevgisi daha güçlüdür" 

Allah'ın, sevgisi;

”İman edenler ve salih amellerde bulunanlar ise, Rahman (olan Allah), onlar için bir sevgi kılacaktır.” (Meryem Suresi, 96)

“Allah, adil olanları sever.”(Mümtehine Suresi, 8)

“Allah arınanları sever.” (Tevbe Suresi, 108)

“Allah, sakınan kimseleri sever.” (Tevbe Suresi, 7)

“Allah, iyilik yapanları sever.” (Maide Suresi, 93)

“Allah, adaletle hüküm yürütenleri sever.” (Maide Suresi, 42)

“Allah, tevekkül edenleri sever.” (Ali İmran Suresi, 159)

“Allah, sabredenleri sever”. (Ali İmran Suresi, 146)

“Allah, tevbe edenleri sever, temizlenenleri de sever.” (Bakara Suresi, 222)

“Allah da sakınanları sever. “(Ali İmran Suresi, 76)



Yorumlar

  1. Aşk derken bunu mu anlıyorsunuz?99. iddiadaki aşk ile sizin iddianız aynı anlamı içermiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk eksiklik ifadesidir.Allahın ulaşamayacağı hiçbir şey olmaz.Allah sever,aşık olmaz.Ama Kuranda cennete bir araya çiftlerin bir birine besledikleri duygu sevgidir.Aşk değil.Aşk sevginin alt kategorisi gibi bir şey.

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah'ın selamı üzerine olsun kardeşim.
      İlk öncelikle tüm makalelerini okudum, tüm tezlerini inceledim. Bazıları gibi kolay tezler kullanmıyorsun. "evrim yok ki, pilot kalem kendi oluşamıo sen nası oluşçan"
      gibi beni islamdan uzaklaştırmaya başlayan cehalet içindeki argümanlar var öyle.
      ama sen kanıtlı bir şekilde, Zekice, kaba olmayan tespitlerle işini yapıyorsun.
      Sayende aklımdaki zehir tarzı şüpheler yok oldu.
      Allah razı olsun.

      Senin gibi böyle harika araştıran insanları bulması zor. Bu yüzden bi soru sormak istiyorum(:

      Şimdi benim aklıma adamın biri zehir soktu. "Kuran ve hdisler dışında hiçbiryerde Muhammed (S.A.V) geçmiyor. öyle biri yok" diye.



      Allah rızası için, ben ateist olmak istemiyorum. Allah doğru yol, onuda biliyorum.
      Ama şu şüpheyi nasıl kaldırabilirim?

      Allah rızası için, Öyle bir kanıt olduğuna eminim. Bu zehri gidermek istiyorum. Lütfen Allah peygamberinin varlığı ile ilgili kanıtlar bildiğin varsa yönlendirebilirmisin? Veya zahmet olmayacaksa bulabilirmisin? Zahmet olacaksa söyle. Sıkıntı değil kardeşim.







      Ve son olarak senin bu güzel sayfan gibi ateistlerin zehirlerini temizleyecek kanıtlar olan bir sayfa/blog varmı? varsa yönlendirebilirmisin.




      Cevabını heyecanla bekliyorum kardeşim. Yaşım daha 13. Aklıma bu zehirler bu yaşta girdi. Ateist olmaktan çok korkuyorum. Yanıtının yardımcı olacağını umuyorum. Lütfen bi kenara atma bu isteğimi. Benim hem dünya hayatım hem ahiretim için çok önemli. Lütfen böyle bir sevaba girmeyi kabul et. Allah şimdiden razı olsun...

      Sil
    2. Öncelikle ateist olmak kötü bir şey değildir, aksine kişinin yaptığı iyilikler için daha iyi bir tatmin duymasını sağlar. Neyse konumuz bu değil, Muhammed'in yaşamamış olma ihtimali çok düşük. Yok değil ancak ufakta olsa var. Bence din adına aynı derecede tehlikeli bir durum yaratan İsa'nın olmaması durumu daha yaygın bir şey. İsa dönemin hiç bir tarih kaynağında yazmıyor. Düşün mucizeler saçan biri Roma gibi bir devlet yanında kayıt altına alınmıyor.
      Son olarak yeterince 90 iq üzerinde olan yani normal zekadaki insanlar ayetleri birkaç farklı çeviriden okuyup tefsire ihtiyaç duymadan yorumlayabilir. Kısacası tefsir cahil insanları din altında kolayca toplamak ve ekmek yemek için uydurulmuş bir şey. Tefsir adı altında evrimi de big bangi de kabul eden hocalar var öyle düşün

      Sil
  3. Hz. Muhammed s.a.v efendimizin yaşamı ile ilgili Kur'an'ı Kerim ve hadisler dışında delil istemişsiniz sizin için harika bir kaynak buldum izleyin

    https://youtu.be/jEjtN4w5_pw

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İddia 84. Muhammed'in "sapık" olmadığını savunan ayet var. (Araf: 61)

Araf 61.Ayet: قَالَ يَا قَوْمِ لَيْسَ ب۪ي ضَلَالَةٌ وَلٰكِنّ۪ي رَسُولٌ مِنْ رَبِّ الْعَالَم۪ينَ [“Ey kavmim, ben yanlış bir yolda değilim, fakat alemlerin Efendisinden (gelen) bir elçiyim]  Ayetteki “delaletun=ضلالة” kelimesi “sapıklık” diye meal edilmiş, ancak sapıklık, dilimizde “ahlaksızlık” manasında yaygındır. Ancak âyette bu manada değildir.  Bu kelime, kuranda genellikle hidayetin/doğru yolun karşıtı olarak kullanılmaktadır.  Yani âyette “Muhammed sapık değil” yazmıyor “Muhammed yoldan çıkmış değil” yazıyor

98. Nisa 23 ensesti yasaklıyor, Ahzab 50 sadece peygambere izin veriyor.

Ensest, bir kişinin annesi, babası, kardeşi, büyük annesi, büyük babası, amcası, dayısı, halası, teyzesi, torunları ile olan cinsel ilişkisidir”  Nisa 23. Ayet: ensesti yasaklar, ahzab 50. Ayet ensest'e izin vermez, ahzab 50. yette peygambere kuzenleri ile evliliği serbest yapar. Kuzenler, ensest veya Nisa 23. yette sayılan kişiler arasına girmez. Zaten ahzab 50. yette sayılan kişiler, Nisa 23. yette yasak edilmediği için, müminlere de helâldir.  Sonuç: yine boş bir iddia.

"1. Köleliği yasaklamıyor. (Bakara: 177-221)" iddiasına cevap

İlk olarak şunu söyleyebilirim; Kölelikten ne anlıyoruz? Boynuna zincir bağlayıp, Dövülüp eziyet edilen , işkence edilen , insanlara kul edilen , her türlü ihtiyaç için kullanılan , insan yerine konulmayan, hiçbir hakkı olmayıp insandan aşağı görülen bir kurumun kuranda serbest olduğunu anlıyoruz. Bu şekilde bir kölelik İslamda yoktur, hiçbir zaman için var olmadı, bunun adı zaten "kulluk (abd عبد)"'tur. Kuran bunu yapanın firavun olduğunu söyler, Kuranda onlarca Ayette bütün elçilerin "sadece Allaha KUL (abd عبد) olun" dediği söylenir.. Kuranın "köle" dediği ailenin bir bireyi, kendisine iyilik edilen, zekat verilen, evlilik yapılan, evlendirilen, zulüm etmenin yasak olduğu, isyana zorlamanın yasak olduğu, maddi destek sağlanılan bir hizmetçilik... Kısacası; kuran köleliğin içeriğini değiştirmiş, zulmünü ortadan kaldırmış, sadece adını bırakmıştır 🙂 1.) ➡ Genellikle Ateistler, içinde "köle" geçen ayetleri cımbız yaparak "